מה בפורטל?

צריך רק פירות הדר

תראו כמה הפעלות לילדים אפשר להכין מפירות הדר – סלסילות לצימוקים, לקורנפלקס או למה שרוצים, יצורים מהדרים מקושטים בפירות מיובשים, או סתם לסחוט מיץ טעים ובריא ולהכיר את מסחטת המיץ. ההפעלות מתאימות לילדים בני שלוש ומעלה, בבית, בגן או בכיתה, אחד לאחד או בקבוצות

מערכת "את זה" 26.01.15

יש דרכים יצירתיות לגרום לילדים לאכול פירות הדר שמכילים שפע של ויטמין C ועוד ויטמינים בריאים וטובים. בדרך חווייתית במיוחד, כדאי לערוך הפעלה שקשורה בפירות ההדר, להעשיר את הידע של הילדים על פירות ההדר תוך כדי ההפעלה ובסוף לערוך סעודה מפירות ההדר כמובן.

כבר בגיל שנה אפשר לחשוף בפני הילדים את הפירות העגולים – קלמנטינה, תפוז, אשכולית ופומלה ואפילו לימון. גם אם הם בודקים את הצעצועים הצבעוניים החדשים בפה, לא נורא, בקליפה יש רק בריאות.

בגיל שנתיים אפשר לשתף את הילדים בסידור הפירות ופירות ההדר במקום תוך כדי חזרה על שמותיהם. בגיל שלוש הם כבר ישמחו להכין מפירות ההדר יצירות נפלאות על פי הרעיונות שלפניכם:

סלסילות מפירות הדר

של זמירה צמח

צריכים את זה

פרי הדר בעל קליפה קשה (פומלה או אשכולית וגם תפוז)

סכין טוב

יוצרים את זה

מעמידים את פרי ההדר וחורצים במרכזו חריץ עדין מאוד שיקיף את מרכז הפרי.

מסמנים מהמרכז כלפי מעלה רצועה ברוחב 1 ס"מ מקצה אחד של החריץ עד קצהו השני של החריץ, כדי שיהיה אפשר לחרוץ את הידית של הסלסילה.

חותכים את הסלסילה על פי הסימון, נזהרים לא לחתוך את החצי העליון של הפרי עד הסוף.

מוציאים את הפרי החוצה בעדינות ואוכלים עם הילדים.

ממלאים את הסלסילות בפירות מיובשים שונים.

הוראות בטיחות: חיתכו את פירות ההדר עבור הילדים על פי צורת הסלסילה שירצו.

מגוונים את זה

כדאי ליצור כמה סלסילות צבעוניות, להניח בכל אחת מהן משהו פרי מיובש אחר ולקשט את שולחן ט"ו בשבט.

יצורים מהדרים

תראו כמה כיף להכין עם הילדים יצורים מהדרים – מניחים תפוז על פומלה ומחברים בקיסמים. מוסיפים פירות מיובשים בקיסמים ליצירת איברי גוף שונים. אפשר לכרוך סביב הצוואר של היצור מפית נייר ועוד, ראו הרחבה על יצירת יצורים מהדרים.

ריבת הדרים

אין יותר פשוט מאשר לרקוח יחד עם הילדים ריבה מקליפות הדרים. תוך כדי הקילוף, הסבירו להם על חשיבות המיחזור לטבע ולאיכות הסביבה. קלפו את פירות ההדר, איכלו בתיאבון את הפרי וגשו למלאכת הכנת הריבה.

צריכים את זה

1/2 ק"ג קליפות הדרים חתוכות

1/2 ק"ג סוכר

רוקחים את זה

מבלים על אש קטנה את קליפות ההדרים ואת הסוכר תוך כדי ערבוב כשעה, עד שמתקבלת עיסה ריבתית מתוקה.

טועמים ומוסיפים סוכר בהתאם לטעם.

סחיטת מיץ

ילדים אוהבים מאוד לסחוט מיץ תפוזים או קלמנטינות. קחו מסחטת הדרים פשוטה, חצו פרי הדר ותנו להם לנסות לסחוט, גם אם המיץ משפריץ. עיזרו לקטנים לסחוט והגישו בסוף מיץ הדרים בריא.

מגוונים את זה

אפשר להוסיף צימוקים.

שתילת עצי הדר

אפשר לשתול פירות הדר קטנים, כגון תפוז ננסי בתוך עציצים מקופסאות שימורים וכך לזכות בפעילות מיחזור ואיכות הסביבה.

לומדים את זה

להאכיל בתבונה ובהיגיון

מרוויחים את זה

שיפור חוש הטעם

שיפור חוש הריח

פיתוח הדמיון, כושר המצאה ומקוריות

יצירה ויצירתיות

יצירה ומיחזור עם ילדים

דחיית סיפוקים, איפוק וסבלנות

שיפור המוטוריקה העדינה

העשרה והתפתחות במטבח

זמן איכות עם הילדים

יחסים טובים בין הורים וילדים

עוד לט"ו בשבט עם הילדים:

משחק זיכרון פירות וירקות

מסטר שייק – מיצי פירות בריאים

תפזורת פירות

קישוטים שונים לט"ו בשבט

קישוטים לעצים

חידון עצים

שלטים לעצים

תפזורת שמות עצים

דף עצים ופירותיהם

עציצים מקופסאות שימורים

לומדים לבנות בית על עץ

לוטו שבעת המינים

דף צביעה שבעת המינים

טיפים לט"ו בשבט

שיפודי פירות מיובשים 

סלסילות פירות מיובשים

  • בלוגים

  • שילוב חשוב – הבית ובית הספר

  • יעל צמח-גרינשפון07.12.19

  • שאלתי את 3 ילדיי מה קיבלו ממערכת החינוך? האם בית הספר הוסיף לכם כישורי חיים? מנין החשיבה הלוגית, היצירתית, המדעית? אם תשאלו את יונתן (17) – הכל מתחיל מהגן! אם תשאלו את ערן (21) – מערכת החינוך מעניקה הזדמנויות רבות לפיתוח המיומנויות לחיים לצד לימוד המקצועות, ואם תשאלו אותי – אני בעד שילוב גם של הבית וגם של בית הספר, גם של ההורים וגם של המורים ובעיקר שילוב והידוק הקשר
  • הבלוג של סבתא זמירה

  • קישוטי סוכה מניילונים

  • יעל צמח-גרינשפון13.10.19

  • כמה פעמים חשבתם על המצאה של קישוטי סוכה שיעמדו בפני הגשם ויישארו לשנים הבאות? סבתא זמירה הכינה מניילונים שמקבלים עם המצרכים בסופרמרקטים מגוון רחב של קישוטים לסוכה – פרחים בצבעים שונים, שרשראות בצורות שונות, פרפרים ומתלים. סבתא זמירה ממליצה לערוך שעת יצירה עם ילדים בגילאים שונים – פשוט נותנים להם ניילונים ומכינים קישוטים. לפניכם רעיונות ודוגמאות, הכינו קישוטים לפי הצבעים, הגדלים והכי חשוב – לפי הדמיון!
  • גילאי 10-13

  • טעויות מקדמות מיומנויות

  • יעל צמח-גרינשפון07.12.19

  • בעקבות פרסום תוצאות מבחני פיזה, ניתחה יהלי בת ה-12 איך לדעתה נרכשים כישורי החיים האמיתיים (הפעלת שיקול דעת, מתן פתרונות יצירתיים, ניהול זמן, התמצאות במרחב, התנהגות בחברה) ומי האחראים לכך. מה מקומם של ההורים בהכשרה לחיים? למה יהלי מאמינה ש"טעויות שלי, של ההורים, של מורים ושל אחרים מקדמות מיומנויות"? ואיך כל זה קשור לתהליך הכביסה בבית?

תגובות הקוראים


ללא תגובות

בניית אתרים - בניית אתרים