מה בפורטל?

הפעלות תנועה עם גרביים

סידרתם ומיינתם את הגרביים ונותרו גרביים בודדים? אל תזרקו אותם – נצלו אותם לפעילויות שונות עם הילדים. ד"ר אפי הרנוי, דוקטור לחינוך ולחינוך גופני בהתמחות פסיכולוגיה חינוכית התפתחותית, תנועה לגיל הרך וקשרי הורים וילדים, מעניק מדריך שימושי להפעלות לילדים בגיל הרך – צריך רק גרביים. מתאים לגננות ולהפעלה בקבוצות

מערכת "את זה" 13.04.11

 הורים הם סוכני החברות הראשונים של הילד, וככאלה הם דמויות המפתח החשובות ביותר עבורו. חשוב ליצור יחסים טובים בין הורים וילדים. הקשר בין ההורה לילד מהווה יסוד לקשר של הילד עם סביבתו בהמשך והתנהגות ההורים מהווה יסוד להתנהגות הילד. מכאן שהתפתחות בריאה ותקינה של הילד תלויה בקיומו של קשר הורה-ילד יציב, בטוח ובריא. הורים שואפים להעניק לילד כל שרק אפשר, אולם בסיטואציות רבות בחיי היומיום הם רואים בילד גורם מפריע, למשל, בעת שיש מטלות בית לעשות (כביסה, ניקיון ועוד). באמצעות משחק ותנועה ניתן להפוך סיטואציות אלה לתורמות לקשר הורה-ילד בכמה אופנים: תרומה לדרך שבה ההורה חווה את הילד ותרומה לילד מבחינה תנועתית ומבחינת יכולתו לעזור בבית. ניתן להפוך את מטלות הבית לחוויה ואת שיתוף הפעולה למהנה עבור ההורים והילדים באמצעות שיתוף הילדים בעבודות הבית או דרך משחק ותנועה עם גרביים:

מדריך הפעלות לילדים עם גרביים

שיווי משקל וקואורדינציה 1. מניחים את הגרב פרוסה על הרצפה: א. עוברים מעל הגרב בהליכה לפנים ולאחור. ב. עוברים מעל הגרב בקפיצה בשתי רגליים על כריות האצבעות לפנים ולאחור. ג. עוברים מעל הגרב בדילוג לפנים ולאחור. ד. עוברים מעל הגרב בדילוג מצד לצד. ה. עוברים מעל הגרב בקפיצת "צפרדע". ו. עוברים לאורך הגרב בקפיצות פישוק לפנים ולאחור. 2. פורסים כמה גרביים על הרצפה לאורך: א. מנסים לצעוד על הגרביים לפנים ולאחור. ב. מנסים לצעוד על הגרביים לפנים ולאחור עקב בצד אגודל. ג. מנסים לצעוד על הגרביים הצדה בצעדי צימוד ושיכול חילוף. 3. אוחזים בגרב, ההורה בצד אחד והילד בצד השני: א. יורדים לעמידה שפופה ועולים בחזרה יחד. ב. יורדים לעמידה שפופה ועולים בחזרה לסירוגין. ג. הילד שוכב על גבו וההורה עומד. הילד מנסה לקום משכיבה לישיבה ואף לעמידה, תוך הרמת גופו באמצעות שתי ידיו האוחזות בגרב ומושכות אותה. מתיחות 1. אוחזים בשתי ידיים בגרב, כאשר כפות הרגליים בפישוק ברוחב האגן והברכיים כפופות קמעה. מותחים את שתי הזרועות עד למעלה, כאשר הן ישרות, ומורידים אותן ישרות לפנים לאט לאט. רצוי לתרגל בעמידה, בהליכה ובריצה קלה. 2. אוחזים בשתי ידיים בגרב, כאשר כפות הרגליים בפישוק ברוחב האגן והברכיים כפופות קמעה. מותחים את שתי הזרועות עד למעלה, כאשר הן ישרות, וכאשר הן מתוחות כופפים את הגו לצד אחד וחוזרים למרכז ואז כופפים לצד השני ובחזרה למרכז. 3. אוחזים בשתי ידיים בגרב, כאשר הרגליים צמודות וישרות או בפישוק קל, והברכיים ישרות אך לא נעולות. מותחים את שתי הזרועות עד למעלה, כאשר הן ישרות, וכאשר הן מתוחות כופפים את הגו לפנים עד שנוגעים עם הגרב באצבעות כפות הרגליים וחוזרים לעמידה זקופה לאט. עבודת ידיים 1. פורסים את הגרב לאורך על הרצפה. מנסים להשחיל את היד לתוך הגרב עד הסוף. אוחזים בגרב מבפנים עם היד שהושחלה ומבחוץ (בגומי) עם היד השנייה. תוך הוצאת היד הופכים את הגרב, וחוזר חלילה עם היד השנייה. 2. משחילים את היד לתוך הגרב עד הסוף ומתרגלים פתיחה וסגירה של כף היד והאצבעות בתוך הגרב כנגד התנגדות. אפשר להפוך את התרגיל הזה לתיאטרון בובות. 3. פורסים את הגרב לאורך על הרצפה ומגלגלים אותה מן הקצה הסגור אל הקצה הפתוח. 4. כמו תרגיל 3, אבל הפעם מכניסים את האצבעות לתוך הצד הפתוח של הגרב והופכים את הגרב לכדור. משחק בכדור-גרב 1. מוסרים את הכדור-גרב בשתי ידיים או ביד אחת. 2. מוסרים את הכדור-גרב בצורות שונות, כגון מתחת לברך ומאחורי הגב. 3. בועטים בכדור-גרב עם הרגל. 4. יושבים בישיבת זווית ומוסרים את הכדור-גרב באמצעות כפות הרגליים. 5. קולעים את הכדור-גרב לתוך חישוק מהידיים של ההורה ולהפך. אפשר גם לקלוע לתוך פח או סל כביסה. "לגנוב את הזנב" שמים לכל אחד מבני הזוג (הורה וילד) בגומי של המכנס גרב, התלויה כ"זנב". כל אחד מנסה לגנוב לשני את הזנב. כשאחד מצליח עוצרים, מסדרים וממשיכים.

 

מרוויחים את זה

יצירה ומיחזור עם ילדים

שיפור המוטוריקה העדינה

זמן איכות עם הילדים

יחסים טובים בין הורים וילדים

חיזוק חגורת הכתפיים

חיזוק השרירים

עוד פעילויות תנועה לילדים:

מתיחות עם צמות מתיחה

הפעלה קלה עם משולש תנועה

פעילות להכרת איברי הגוף

פעילויות תנועה עם שקיות ניילון

פעילויות תנועה עם קרטון חלב וסלסילת קש

יוגה לגיל הרך

פעילויות במסלולים

פעילות תנועה עם כלי נגינה

 

טיפים

מתאימים גרביים

ד"ר אפי הרנוי הוא דוקטור לחינוך ולחינוך גופני (Ph.D), בהתמחות פסיכולוגיה חינוכית התפתחותית, התפתחות הילד, תנועה לגיל הרך וקשרי הורים וילדים, מומחה לגיל הרך, מחבר הספרים "מי יכול...? הפעלה בתנועה לילדים" ו"הגרביים של דוד אפרים".מרכז קורס מדריכים לגיל הרך בקמפוס שיאים, המרכז להסמכות בספורט ובתנועה באוניברסיטת תל אביב.
  • הפעלות

  • חפש את המטמון ביתי

  • מערכת "את זה"20.06.19

  • ורד ארויו מגישה את המדריך המלא להכנת "חפש את המטמון" ביתי, על פי ניסיונה עם שלושת ילדיה וחבריהם במהלך השנים. המדריך כולל רשימת רעיונות למקומות מסתור וכן רעיונות למשימות שאפשר לשלב בכל גיל, ויש גם פתקים מוכנים להדפסה, ואפילו פתקים עם תמונות רהיטים לגיל הרך. מתאים להפעלות של בית חם/בית מארח
  • הפעלות תנועה

  • לשחק במוזיקה עם הילדים

  • מערכת "את זה"07.06.17

  • לא תמיד צריך להיעזר במוזיקאי מקצועי כדי להכניס קצת מוזיקה חיה הביתה. לפעמים כמה משחקים וגישה טובה עושים את העבודה. אז איך יוצרים מוזיקה ביחד עם הילדים? יעל אלמוג-בנדורי היא תרפיסטית מוסמכת במוזיקה, מפרטת על החשיבות של זמן איכות מוזיקלי ומדגישה: כל אחד יכול! כתבה ראשונה בסדרה
  • גילאי 3-6

  • הזיקית הצבעונית

  • מאיה שלום08.08.19

  • "הזיקית הצבעונית" הוא סיפורה של עירית הזיקית, שמאסה בצבעיה המתחלפים ובצבע עורה המשתנה כל הזמן וביקשה להיות כמו כולם. במהלך המסע היא מבינה בעזרת חבריה מדוע כדאי לה להחליף את עורה

תגובות הקוראים


ללא תגובות

בניית אתרים - בניית אתרים