מה בפורטל?

הפעלה בעקבות "להציל את טדי"

הספר "להציל את טדי"  (כתב ואייר ג'והן ראו, נוסח עברי: יהודה אטלס) עוסק בחברות אמיתית. אם אתם רוצים להביא למודעות של הילדים כי לחברות יש משמעות רבה בחיי הילד – קיראו את הספר עם הילדים והעבירו את מערך השיעור המוצע כאן – לילדי הגן והכיתות הנמוכות

01.03.17

מטרת הספר "להציל את טדי"

  1. הילד ידע להשתמש בדמיון בזמן הקריאה.
  2. הילד יבין את המושגים הבאים: "חברות", "אחריות", "אומץ לב", "מסירות", "נאמנות"
  3. הילד ידע מהי חשיבותה של חברות.
  4. הילד ידע שהוא נושא אחריות על חברו.

 

טרום קריאה

שיחה על האיור שבכריכה החיצונית והפנימית –

מה מרמז לנו האיור שבכריכה (הגיבור הוא דובי)

מה אתם יכולים לדעת על טדי לפי הכריכה? (צעצוע ישן \ מישהו לא מוכן להיפרד ממנו, תפרו לו כפתור במקום עין \ הלך לאיבוד)

שיחה על רקע הכריכה וכהמשכה – הכריכה הפנימית :

מהם לדעתכם היצורים שמופיעים ברקע ובכריכה הפנימית? (יצורים דמיוניים)

 

  1. עבודה על שם הספר :
  • מדוע לדעתכם צריך "להציל את טדי"?
  • איכן הוא נמצא?
  • ממה בדרך כלל "מצילים" צעצועים?

 

 

טרום קריאה – המשך

 

  • לבקש מהילדים לדפדף בספר, להתבונן באיורים ולנסות לחבר סיפור דמיוני מתאים.
  • ניתן לבקש מן הילדים לרשום את הספורים שלהם, כשמטרתנו תהיה להשוות אח"כ עם הסיפור המקורי.

 

קריאה

 

  1. בזמן הקריאה מומלץ להסביר לילדים מושגים חדשים ומלים קשות (ראה סעיף "בעקבות הקריאה")
  2. לאחר הקריאה עד עמ' 3 – יש לעצור ולשאול את הילדים:
  • למה הכוונה : "בחיפוש אחר הרפתקאות"?
  • אילו הרפתקאות ניתן למצוא?
  • האם גם אתם מחפשים הרפתקאות?
  • מה עוזר לנו למצוא הרפתקה מעניינת?
  1. לאחר הקריאה עד עמ' 7 – יש לעצור ולשאול את הילדים:
  • מה דעתכם הרגיש הקפטן, כאשר לא מצא את טדי?
  • האם פעם קרה שאתם איבדתם צעצוע אהוב?
  • מה הרגשתם?
  • מה עשיתם?
  • איך אנחנו מבינים מהסיפור שהקפטן אהב את הדובון שלו?
  1. בשלב זה יש לבקש מילדים להעלות השערות לגבי המשך הסיפור
  • האם הקפטן ימצא את הדובון?
  • איפה לדעתכם נמצא הדובון? (מומלץ לכתוב את תשובות הילדים ולאמתן לאחר הקריאה).

 

ממשיכים לקרוא עד סוף הספר.

 

בעקבות הקריאה

 

  1. מומלץ לעבור עם הילדים על מושגים ומילים קשות:
  • עשוי לבלי חת
  • חזיז-ורם
  • מסעותיו
  • קשוח
  • חלפה ביעף
  • שבי
  • נדחת
  • נלך אתך באש ובמים
  • פה אחד
  • חרש-חרש
  • מכורבל

 

  1. נושאים מומלצים לשיחה
  • חברות
  • האם הקפטן הוא חבר אמתי? כיצד אנחנו יודעים זאת?
  • מהי חברות? מה נדרש מחבר אמתי?
  • האם יש לכם חבר אמתי?
  • מה אתם נוהגים לעשות יחד?
  • צעצוע אהוב (לתת לילדים לגיטימציה לדבר על צעצוע\ חפץ חשוב)
  • האם צעצוע יכול להיות חבר?
  • כיצד זה מתבטא?
  • הצלה
  • מתי אנחנו מרגישים שצריכים עזרה?
  • באילו מקרים חשתם שאתם זקוקים לעזרה?

 

 

  1. פעילות

ניתן יחד עם הילדים להכין דובון צעצוע

חומרים נדרשים: שבלונה של דובי \ בד \ מחט \ חוט\ 2 כפתורים

 

  • מיני סייטים

  • בין מודעות לגמישות

  • יעל צמח-גרינשפון25.12.18

  • עינת ר. שלחה במהלך הקורס הדיגיטלי בנושא צרכנות נבונה שאלה: לי יש לפעמים רצון לתת תחושה של שפע, של אל תחשוב על הכסף.. לצד החינוך למודעות – איך יודעים לשים את הגבול כדי שזה לא יבוא על חשבון גמישות? נקודה למחשבה, ויש יותר מתשובה. תובנות מהקורס 1
  • גילאי 3-6

  • מפעל שוקולד – ג'ונקולד

  • יעל צמח-גרינשפון16.10.19

  • ג'ונקולד הוא מפעל של אדם אחד! ג'ון שנראה כמו מדען מסביר לילדים בגובה העיניים את שלבי הכנת השוקולד ומדגים במפעל הקטן והחמוד שלו איך מתבצע התהליך בכל שלב. הסיור חינם! הריח גם

תגובות הקוראים


ללא תגובות

בניית אתרים - בניית אתרים