מה בפורטל?

הפעלות מתוקשבות לסיום השנה

מה כבר אפשר לעשות עם ילדים גדולים בני 10+ לקראת סיום השנה? רעיונות להפעלה קלה שתעסיק אותם כמו שהם אוהבים, ותשאיר טעם טוב ואפילו מזכרת נהדרת מהפעילות הקבוצתית. שום מילה על לימודים! אפשר להמיר לפעילויות גיבוש גם לתחילת השנה ולמהלכה.

יעל צמח-גרינשפון 20.06.17

ריכזנו כאן כמה רעיונות לפעילויות שמתאימות לכיתות הגבוהות בבית הספר היסודי ולחטיבת הביניים! הפעילויות עוסקות בסיכום השנה מהזווית שהילדים אוהבים!

 

חידון סיום השנה

אפשר בקלות ליצור חידון באמצעות "קהות" – תוכנה חינמית להכנת חידון שמופעל דרך הטלפונים הסלולאריים.

התוכנה מאפשרת כתיבת שאלות ומתן 4 אפשרויות תשובות לבחירה בסגנון אמריקאי.

המורה מקרין את השאלות באמצעות מקרן בכיתה והתלמידים עונים באמצעות הסמארטפון. השאלות ב- Kahoot ניתנות להתאמה מבחינת זמן הביצוע, קבלת משוב, סדר השאלות, מעבר אוטומטי בין השאלות ועוד.

לפעילות סוף שנה כדאי לשאול שאלות על מהלך השנה, למשל כמה פעמים החלפתם כיתה/באילו חודשים, כמה ילדים היו בתחילת השנה, כמה מבחנים היו בסה"כ, לאן נסענו בטיול השנתי. ניתן להוסיף לכל שאלה תמונות מהמחשב וסרטונים מיוטיוב.

קישור: יצירת חידון בקהות

 

תחרות ערכים

באמצעות כלי דיגיטלי לימודי בשם "נארה וויו" ניתן בקלות וללא הכנה מורכבת לערוך משחק דיגיטלי בטלפונים הניידים של הילדים. הערכים לקוחים מוויקיפדיה. המטרה להתחיל בערך אחד (נניח שם בית הספר או משהו שקשור אליו) ולסיים בערך אחר דרך מסלול של ערכים – הילד שמגיע בדרך הקצרה ביותר ומהר יותר – מנצח.

ניתן להציג את המסלול ואת התוצאות על מקרן/על הלוח.

קישור: nara view

 

משחק זיכרון ענק

הילדים ייהנו לשחק במשחק זיכרון ענק תלת מימדי שעוסק בהם!

מכינים זוגות של כרטיסיות כמספר ילדי הכיתה (אפשר להוסיף את המורה!). זוג כרטיסיות על אותו ילד יורכב מתמונת הילד  בכרטיסייה אחת ומשם הילד בכרטיסייה התואמת. אפשר להכין כרטיסיות ולהפוך על הצד החלק, או לכסות את כל הכרטיסיות במגשיות חד פעמיות או צלחות חד םעמיות (מיחזור מצוין!). במהלך המשחק הופכים את כל הכרטיסיות והילדים צריכים להפוך כל פעם 2 כרטיסיות ולזכור איפה הונחו למציאת זוג מתאים (תמונה + שם של אותו ילד).

דוגמאות להמחשה: משחק זיכרון תלת מימדי.

 

הפקת סרטון שנתי

הילדים אוהבים מאוד להפיק סרטונים משלהם – לתכנן, לביים, להציג, לצלם, לערוך ולהציג. אפשר לחלק את הילדים לקבוצות, וכל קבוצה תכין סירטון באורך 3-5 דקות על הכיתה. הם יכולים לראיין זה את זה, לשלב תמונות שצילמו במהלך השנה, לחקות את המורים – כל מה שמשעשע אותם וכל מה שיזכיר להם רגעים יפים בעתיד!

 

  • בלוגים

  • לומדים לבקש סליחה

  • טל בוקריס19.09.20

  • לדעת לבקש סליחה ולדעת לסלוח – אלו שני דברים נפרדים, אך חשובים באותה המידה. לבקש סליחה צריך ללמוד. לסלוח צריך לדעת. טל בוקריס, יועצת, מנחה ומאמנת אישית, מסבירה על חשיבות הקניית ההרגל לבקש סליחה אמיתית ומעניקה טיפים ועצות פרקטיות איך עושים את זה בזמן אמת כתהליך פשוט
  • הבלוג של יעל צמח-גרינשפון

  • מהי באמת הלמידה מרחוק?

  • יעל צמח-גרינשפון27.05.20

  • מהי באמת למידה מרחוק? מהם הצירים העיקריים שלה ומהם התנאים להצלחתה? יעל צמח-גרינשפון, מגדירה את המטרה, את הדרכים ואת האנשים שמאחורי הקלעים ומתארת את שלוש הצלעות של משולש שיתוף הפעולה – הגורם האנושי המכוון (מורים ואנשי חינוך בשיתוף הורים!), החברות המפעילות את הפלטפורמות הטכנולוגיות ללמידה מרחוק (משרד החינוך, הרשויות המקומיות, העמותות) והתלמידים. העצמת מורים-הורים-תלמידים בישראל 2020

תגובות הקוראים


ללא תגובות

בניית אתרים - בניית אתרים