מה בפורטל?

תפריט לכל ארוחה

למה כדאי להכין תפריט לכל ארוחה מיוחדת ולכל אירוח? לעיצוב השולחן, לתיאום ציפיות, למזכרת מרגשת ובעיקר לניהול מיד"ע! התיעוד יעזור לכם לגוון לפעם הבאה או לחזור על מאכלים מוצלחים שהאורחים אהבו! להתייעל עם יעל בשימור ותיעוד המידע, בחיסכון ובהקניית הערך של צרכנות נבונה לדור הבא

יעל צמח-גרינשפון 25.10.19

כשבתי יהלי בת ה-12 ראתה אותי בפעם ה-100 מעדכנת את רשימת המאכלים שנגיש באירוח החברים הבאה, היא שאלה: למה בעצם צריך לכתוב את זה? מגיל קטן נהגתי לעצב ולקשט, ללוות את המאכלים, המתנות והברכות לאנשים, וכאן יש משהו מעבר! יש כמה סיבות טובות לעצב תפריט ולתעד אותו. כן, זה גם קשור לניהול מיד"ע!!!

 

כדי לגוון לפעם הבאה

אם אתם לא רוצים לחזור על המאכלים בכל פעם עבור אותם אורחים – תיעוד ושימור התפריט יסייע לכם לדעת מה הגשתם בפעמים הקודמות.

לצד התפריט המעוצב וצילומו – אני נוהגת לשמר את המידע שבתפריט במחשב. לקראת אירוח אני מעיינת בתפריטים קודמים, בייחוד של אותם חברים/בני משפחה וכל יכולה לתכנן טוב יותר מה להכין הפעם לשם הגיוון עבורם ועבורי.

 

כדי לחזור על מאכלים מוצלחים

התפריט משמש כלי עזר להתאמה מדויקת יותר של המאכלים עבור אותם חברים ובני משפחה. בסיום האירוח אני נוהגת לעדכן במידע על הצפריט שהוגש תובנות – למשל "אהבו את הפרגיות וביקשו לפעמים הבאות!", או: "היה יותר מדי אוכל, אפשר לוותר על הפסטה ברוטב הבולונז".

 

לעיצוב השולחן

השולחן משודרג כשמונח עליו תפריט מפורט עם המאכלים. וכדאי להתאים את הצבעים לצבעי המפה, המפיות וחובקי המפיות, לכלים ולכל מה שמונח על השולחן. זה חלק מהעיצוב.

 

לתיאום ציפיות

מניסיוני – כדי שהאורחים לא ישבעו מהמנות הראשונות וידעו מה מתוכנן – הם מרגישים טוב כשהם יודעים מה צפוי להם.

 

למזכרת מרגשת

כמה טוב להיזכר לבד או יחד בארוחות נפלאות בעזרת התפריט (עוד אמצעים למזכרת מאירוחים – בפעמים הבאות…).

 

בתיעוד ושימור של התפריטים יש הרבה יותר מעיצוב ואסתטיקה. ניהול המידע הזה יעזור לכם לתכנן בצורה מיטבית ובהתאמה אישית למתארחים, יחסוך הכנה של מאכלים מיותרים ויגרום לכם לחזור על הצלחות של מאכלים שאהבו במיוחד.

התכנון המבוסס על הניסיון שתצברו בשיטת ניהול המידע שלכם ישדרג את החוויה לכולם, ובנוסף ימנע בזבוז וזריקת מזון ויחסוך זמן הכנה מיותר כחלק מהקניית ערך הצרכנות הנבונה לילדים!

 

 

 

 

  • בלוגים

  • שילוב חשוב – הבית ובית הספר

  • יעל צמח-גרינשפון07.12.19

  • שאלתי את 3 ילדיי מה קיבלו ממערכת החינוך? האם בית הספר הוסיף לכם כישורי חיים? מנין החשיבה הלוגית, היצירתית, המדעית? אם תשאלו את יונתן (17) – הכל מתחיל מהגן! אם תשאלו את ערן (21) – מערכת החינוך מעניקה הזדמנויות רבות לפיתוח המיומנויות לחיים לצד לימוד המקצועות, ואם תשאלו אותי – אני בעד שילוב גם של הבית וגם של בית הספר, גם של ההורים וגם של המורים ובעיקר שילוב והידוק הקשר
  • כל הגילאים

  • טעויות מקדמות מיומנויות

  • יעל צמח-גרינשפון07.12.19

  • בעקבות פרסום תוצאות מבחני פיזה, ניתחה יהלי בת ה-12 איך לדעתה נרכשים כישורי החיים האמיתיים (הפעלת שיקול דעת, מתן פתרונות יצירתיים, ניהול זמן, התמצאות במרחב, התנהגות בחברה) ומי האחראים לכך. מה מקומם של ההורים בהכשרה לחיים? למה יהלי מאמינה ש"טעויות שלי, של ההורים, של מורים ושל אחרים מקדמות מיומנויות"? ואיך כל זה קשור לתהליך הכביסה בבית?

תגובות הקוראים


ללא תגובות

בניית אתרים - בניית אתרים