מה בפורטל?

חיבורים בדרך לחינוך הנכון

כשד"ר עופר רימון, סמנכ"ל משרד החינוך מציג 3 צרכים לחיבורים מתבקשים בכנס חטיבת טכנולוגיות בחינוך, אני יודעת שהטמעת סביבות הענן לחינוך של גוגל ומיקרוסופט היא הכיוון הנכון! ומעבר לחיבורים – סביבות הענן הן המפתח ללמידה בחירום בצורה יעילה, ללמידה של גלישה בטוחה ברשת בדרך של תרגול והתנסות, לשיפור תוצאות מבחני פיזה ותוצאות מחקר טאליס והכי מרגש – לצמצום הפערים בין האוכלוסיות החזקות לחלשות. הצרכים שנותנים להם מענה באמצעות סביבות ענן לחינוך גוגל ומיקרוסופט (גם וג"ם): 

יעל צמח-גרינשפון 27.12.19

בכנס חטיבת טכנולוגיות בחינוך שנערך במגדלי אלון בתל אביב ביום שלישי 24.12.19 פתח ד"ר עופר רימון, סמנכ"ל התקשוב של משרד החינוך וציין 3 חיבורים הכרחיים שחשוב ליצור דרך שיתופי פעולה. דרך סביבות הענן לחינוך גם וג"ם – גוגל ומיקרוספט ניתן ליצור חיבורים אלו = סביבות ארגוניות אחודות שנוצרו במיוחד לצורכי הוראה ולמידה.

  • חיבור בין החיים האמיתיים של התלמידים לצורכי מערכת החינוך התלמידים מבלים שעות רבות "מול המסכים" בסביבה הדיגיטלית. מערכת החינוך צריכה להטמיע באמצעים אלו פעילויות חינוכיות ומשחקים חינוכיים שהתלמידים יאהבו", אמר ד"ר רימון.

סביבות ענן  לחינוך (גם וג"ם) מספקות מצע לפעילויות תוכן חינוכיות מתוקשבות  מוכנות ומיובאות, כולל קישורים חיצוניים למה שהילדים מכירים (למשל מיינקראפט!)! אין כמו סביבות אינטראקטיביות מודרניות ללימוד בדרך חווייתית.

ב.   חיבור בין הטכנולוגיה לפדגוגיה – סביבות ענן גם וג"מ הן הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שמתאימות כסביבת למידה להטמעת ידע, מיומנויות וערכים עם התכנים החינוכיים הרבים (ותאמינו לי, כאלו יש בשפע בחטיבת טכנולוגיות בחינוך ובכל משרד החינוך).

ג.    חיבור בין המטה לשטח – בתי הספר בשטח דורשים את סביבות הענן, משרד החינוך בדרך להסדרת התהליך בכל ההיבטים, יש למה לחכות …

ד. חירום – מאות בתי ספר בישראל מקיימים את החירום בסביבות הענן גם וג"מ!!! בעננים אין נפילות, הוא פתוח לכולם ובחינם!

ה. גלישה בטוחה ברשת – התנהלות בטוחה באינטרנט ניתנת באופן טבעי בסביבות ענן גם וג"מ – בסביבות אלו התלמידים יתרגלו אילו תכנים להעלות ולחשוף ואיך על פי הנחיות ודוגמאות.

ו. תוצאות מבחן פיזה – מבחנים לתלמידים הבוחנים עד כמה הם מוכנים לחיים הבוגרים במאה ה-21. סביבות הענן גם וג"מ מכשירות את התלמידים בסביבות הדיגיטלית ומעניקות להם כלים לחיים ודרכים לשיפור המיומנויות: חינוך לעצמאות (ניהול ידע: ניהול זמן ביומן, ניהול משימות, ניהול אנשי קשר, ניהול תכתובות במייל, ניהול ואחסון קבצים, תמונות, סרטונים) + חינוך להתנהלות בסביבה משותפת (סביבת למידה/סביבת עבדוה: שיתוף קבצים, דיונים).

ז. תוצאות מבחן טאליס – מבחנים לעובדי הוראה הבוחנים את מידת שביעות הרצון שלהם ממערכת החינוך, בהקשר שלנו – שיקוף ממצאי התקשוב. סביבות ענן גם וג"ם יקלו משמעותית על חיי המורים מסיבות רבות, ביניהן: מרחבי למידה והוראה הכוללים חומרי הוראה מוכנים ואפשרות ליצור מערכי שיעור משפע תכנים (יבוא), כלים דיגיטליים, סרטונים. המורים יוכלו ליצור כל מה שירצו ביחידות ארגוניות מאובטחות שתוכננו במיוחד לצרכים שלהם. כך מלמדים ולומדים באירופה ובארצות הברית.

ח. צמצום הפערים בין האוכלוסיות החזקות לחלשות – במצב היום רק עיריות עשירות או בתי ספר עשירים מתחברים לסביבות הענן, כי החיבורים כרוכים בעלויות. השאיפה צריכה להיות – הכל חינם ולכולם! כך יוכלו כל התלמידים ליהנות מכל הטוב שבסביבות הענן לחינוך.

 

לי הכל מתחבר, בדרך להטמעת חינוך נכון. יש למה לחכות!!

 

 

  • בלוגים

  • מהי באמת הלמידה מרחוק?

  • יעל צמח-גרינשפון27.05.20

  • מהי באמת למידה מרחוק? מהם הצירים העיקריים שלה ומהם התנאים להצלחתה? יעל צמח-גרינשפון, מגדירה את המטרה, את הדרכים ואת האנשים שמאחורי הקלעים ומתארת את שלוש הצלעות של משולש שיתוף הפעולה – הגורם האנושי המכוון (מורים ואנשי חינוך בשיתוף הורים!), החברות המפעילות את הפלטפורמות הטכנולוגיות ללמידה מרחוק (משרד החינוך, הרשויות המקומיות, העמותות) והתלמידים. העצמת מורים-הורים-תלמידים בישראל 2020
  • גילאי 6-10

  • כדורי שוקולד

  • מערכת "את זה"21.06.20

  • פסקל פרץ-רובין יודעת להכין כדורי שוקולד יפים וטעימים שכל ילד ירצה להכין ולהתענג עליהם! אפשר להשתמש בשאריות של עוגיות או עוגות למיחזור. הכדורים מחומרים שיש בכל בית. הפעלה קלה שמתאימה לילדים בכל הגילאים

תגובות הקוראים


ללא תגובות

בניית אתרים - בניית אתרים