מה בפורטל?

רעיונות למשחק והפעלה עם תמנון החוטים

תמנון החוטים במספר זרועות משתנה הוא אביזר ספורט צבעוני וגמיש המשמש למגוון פעילויות חברה של ילדים ומבוגרים כאחד. הפעילויות באמצעות התמנון מהווה מרכיב חשוב לכל פעילות חברתית וייצוגית. התמנון יכול לשמש אוכלוסיות שונות: פעוטות וילדים, בעלי צרכים מיוחדים, בעלי מגבלות פיזיות שונות, קשישים ועוד. לפניכם רעיונות למשחק והפעלה עם תמנון החוטים מהמומחים שניסו את האביזרים

מערכת "את זה" 26.12.11

 התמנון ניתן לפעילות ולמשחק בעמידה, בשכיבה ותוך כדי תנועות שונות: קפיצה לגובה, התכופפות, הרמת זרועותיו ביד אחת או בשתי הידיים, ועוד תנועות כיד הדמיון.

  • משחק ופעילות באמצעות התמנון מפעילים שרירים רבים בגוף: שרירי הבטן, הירכיים, השוקיים, הידיים, הזרועות וחגורת הכתפיים, וכל שרירי הגוף.
  • בעזרת התמנון אפשר לרקוד, לקפוץ, לחקות תנועות של אחרים, להכיר אנשים ולהביע רגשות. כמו כן, התמנון משפר את יכולת הקואורדינציה ושיווי המשקל של המשתתפים.
  • כל התרגילים ניתנים לביצוע בליווי מקצבים מוזיקליים שונים.
  • גניה קוסט, מטפלת באמנות מוסמכת (MA), מצביעה על הפוטנציאל של התמנון להגביר את המודעות העצמית לגופנו ולשפר באמצעות פעילות בקבוצה את התקשורת הלא מילולית: "התמנון מעלה את המודעות הבסיסית אל גופנו. באמצעות ביצוע משימות גופניות, אנחנו נעשים קשובים לגופנו, משפרים את הקואורדינציה בין תנועות הגוף השונות. פעילות המתיחה וההרפיה תורמת לשחרור ולקבלת תחושת חופש ומחזקת את תחושת הביטחון והכוח. התמנון מהווה כלי להפחתת מתח באמצעות פעילות יומיומית חוזרת. אנו מרחיבים את התפיסה ומעשירים את הדימוי העצמי שלנו ומחזקים את הקשר בין הגוף לנפש.
  • הפעילות המשותפת בקבוצות מפתחת את היכולת של כל אחד מהמשתתפים להתבונן ולראות את צורכי האחר, לנוע תוך כדי מודעות לאחרים. הפעילות המשותפת משפרת את יחסי הגומלין בין המשתתפים ומחזקת את התקשורת הלא מילולית ביניהם בעזרת שיפור היכולת לאזן, לדייק ולהקשיב".

ניתן להוריד את החוברת עם הרעיונות להפעלה ולמשחק.

ליחצו להורדת חוברת רעיונות להפעלה עם התמנון 

תרגיל א'

מספר המשתתפים: כמספר זרועות התמנון (מאחורי כל זרוע יכולים להשתתף משתתפים נוספים האוחזים במותניים או בכתפיים של המשתתף שלפניו האוחז בתמנון).

מספר פעמים לביצוע התרגיל: 10.

מהלך התרגיל: כל משתתף יושב או עומד ואוחז בזרוע של התמנון בידיו מותח את הזרוע ומרפה. המדריך נותן הוראה מתי למתוח את הזרוע ומתי להרפות.

מטרת התרגיל: לעבודת צוות והדדיות בין המשתתפים, לחיזוק שרירי הידיים וכפות הידיים, פיתוח קואורדינציה, שיווי משקל סטטי, קצב ורצף.

(אילנה אנגל)

תרגיל ב'

מספר המשתתפים: כמספר זרועות התמנון.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: לפי הוראות המדריך (על פי יכולת גופנית, גיל המשתתפים ועוד).

מהלך התרגיל: המשתתפים יושבים על כיסא ואוחזים בזרועות התמנון המשתלשלות למטה כלפי הרצפה. בהתאם להנחיות המדריך כל משתתף מעלה את זרוע התמנון כלפי מעלה, כך שזרועות ידיו נמתחות. תוך כדי הרמת זרועות התמנון אפשר לעבור למצב עמידה.

מטרת התרגיל: לעבודת צוות והדדיות בין המשתתפים, לחיזוק שרירי הידיים וכפות הידיים, שרירי הרגליים, הבטן והאגן, פיתוח קואורדינציה, קצב ורצף.

(אילנה אנגל)

תרגיל ג'

מספר המשתתפים: כמספר זרועות התמנון.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: לפי הוראות המדריך (על פי יכולת גופנית, גיל המשתתפים ועוד).

מהלך התרגיל: המשתתפים יושבים על כיסא ואוחזים בזרועות התמנון. בהתאם להנחיות המדריך כל משתתף מותח את זרוע התמנון פעם כלפי ברך שמאל ופעם כלפי ברך ימין.

מטרת התרגיל: לעבודת צוות והדדיות בין המשתתפים, לפיתוח הקואורדינציה, לחיזוק שרירי הבטן האלכסוניים, הפעלת שרירי הבטן האלכסוניים, קצב ורצף.

(אילנה אנגל)

תרגיל ד'

מספר המשתתפים: כמספר זרועות התמנון.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: לפי הוראות המדריך (על פי יכולת גופנית, גיל המשתתפים ועוד).

מהלך התרגיל: המשתתפים עומדים או יושביםואוחזים בזרועות התמנון ביד ימין. על פי הנחיות המדריך צועדים סביב המעגל ארבעה צעדים לכל צד כשזרועות התמנון מתוחות. ניתן לבצע את התרגיל בריצה.

מטרת התרגיל: לעבודת צוות והדדיות בין המשתתפים, לפיתוח הקואורדינציה, לחיזוק שרירי הבטן האלכסוניים, הפעלת שרירי הבטן האלכסוניים, קצב ורצף, לשיפור ההתארגנות האישית והקבוצתית.

(אילנה אנגל)

תרגיל ה'

מספר המשתתפים: כמספר זרועות התמנון.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: מספר רב של פעמים

מהלך התרגיל: המשתתפים שוכבים על הגב וכל אחד אוחז את זרוע התמנון בכפות הידיים. המדריך נותן סימן, והמשתתפים עוברים למצב ישיבה תוך כדי אחיזת זרוע התמנון.

מטרת התרגיל: חיזוק הזרועות ושרירי הבטן.

(אילנה אנגל)

תרגיל ו'

מספר המשתתפים: כמספר זרועות התמנון.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: לפי הוראות המדריך (על פי יכולת גופנית, גיל המשתתפים ועוד).

מהלך התרגיל: המשתתפים יושבים על הרצפה בישיבה מזרחית ואוחזים בידיהם את זרועות התמנון. על פי הנחיות המנחה הם מרימים ומורידים את הזרוע ויוצרים צורת גל מתנועע.

מטרת התרגיל: גיבוש קבוצתי, חיזוק הזרועות.

(יבגני ביצ'וצ'יק)

תרגיל ז'

מספר המשתתפים: כמספר זרועות התמנון.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: לפי הוראות המדריך (על פי יכולת גופנית, גיל המשתתפים ועוד).

מהלך התרגיל: המשתתפים יושבים ואוחזים בידיהם בזרועות התמנון. מניחים כדור קל (מספוג) במרכז התמנון (בתוך הטבעת), מרימים את הזרועות ומקפיצים את הכדור למעלה ובחזרה, ומקפידים שלא יקפוץ אחורה. אפשר לעשות תחרות בין כמה קבוצות על פי זמן – איזו קבוצה מקפיצה את הכדור יותר זמן או על פי גובה הקפצת הכדור.

מטרת התרגיל: גיבוש קבוצתי ותחרות.

(יבגני ביצ'וצ'יק)

תרגיל ח'

מספר המשתתפים: כמספר זרועות התמנון.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: לפי הוראות המדריך (על פי יכולת גופנית, גיל המשתתפים ועוד).

מהלך התרגיל: המשתתפים יושבים או עומדים ואוחזים בידיהם בזרועות התמנון. כל משתתף בתורות בוחר צבע מזרועות התמנון, והמשתתפים האחרים צריכים להעביר אליו במהירות האפשרית את הזרוע בצבע שבחר באמצעות הזזת הזרועות בכיוון הנכון על פי מידת הקרבה אל הזרוע הנכונה. ניתן לעשות תחרות בין שתי קבוצות על פי מהירות – איזו קבוצה מצליחה לעביר במהירות רבה יותר את הצבע הנבחר.

מטרת התרגיל: גיבוש קבוצתי, זריזות, פיתוח הקואורדינציה, עבודת צוות, חשיבה מופשטת.

(יבגני ביצ'וצ'יק)

תרגיל ט'

מספר המשתתפים: כמספר זרועות התמנון.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: לפי הוראות המדריך.

מהלך התרגיל: כל משתתף מלפף את גופו בזרוע התמנון ומשחרר.

מטרת התרגיל: שיפור היכולת להתארגן, שליטה בצידי הגוף ובכיוון. (אילנה אנגל)


רעיונות למשחק והפעלה עם תמנון זוגי

תרגיל א'

מספר המשתתפים: 2 לכל תמנון.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: לפי הוראות המדריך (על פי יכולת גופנית, גיל המשתתפים ועוד).

מהלך התרגיל: בני הזוג מניחים את התמנון באיזור הקרסול ועולים לכיוון הברכיים ועולים יותר גבוה לכיוון המותניים בהתאם להנחיות המדריך. בשלב השני עולים גבוה לאיזור בית השחי ולאחר מכן לאיזור העורף והקודקוד.

מטרת התרגיל: למידת איברי הגוף, שיווי משקל סטטי ועבודת צוות.

(אילנה אנגל)

תרגיל ב'

מספר המשתתפים: 2 לכל תמנון.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: מספר רב של פעמים.

מהלך התרגיל: המשתתפים שוכבים על הגחון כשהפנים של כל המשתתפים פונים אל מרכז המעגל וכפות הידיים שלהם אוחזות בזרוע התמנון בצורה מתוחה. הם מתקרבים זה אל זה על ידי זחילה למרכז התמנון וחוזרים בזחילה אחורית לנקודת ההתחלה.

מטרת התרגיל: פיתוח יכולת הזחילה על הגחון, חיזוק הזרועות וחגורת הכתפיים יכולת ההצלבה של הידיים והקואורדינציה בין הידיים והרגליים, התמצאות במרחב האישי.

(אילנה אנגל)

תרגיל ג'

מספר המשתתפים: 2 לכל תמנון.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: מספר רב של פעמים.

מהלך התרגיל: המשתתפים שוכבים פרקדן כשהפנים של כל המשתתפים פונים אל מרכז המעגל ומתגלגלים פעם ימינה ופעם שמאלה כשהגוף מתוח על פי הוראות המדריך. ניתן לבצע בעצם סיבוב שלם סביב עצמו.

מטרת התרגיל: הכרת הצדדים: ימין ושמאל, חיזוק כל שרירי הגוף, שיפור היכולת להתארגן, שחרור והרפיה.

(אילנה אנגל)

תרגיל ד'

מספר המשתתפים: 1.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: לפי הוראות המדריך (על פי יכולת גופנית, גיל המשתתפים ועוד).

מהלך התרגיל: המתעמל עומד עם הגב כלפי סולם שוודי (סולם צמוד לקיר, כמו שיש בבתי ספר. אפשר להשתמש גם בעמוד לתרגילי מתח) ואוחז בשתי ידיו בזרועות התמנון. הזרוע השנייה תפוסה באחד השלבים של הסולם. המתעמל מצמיד את שתי ידיו לפנים שלו מול החזה ומחזיר לאחור, כלפי הסולם. ניתן לבצע את התרגיל בגבהים שונים של זרועות הידיים.

מטרת התרגיל: חיזוק שרירי החזה.

(יבגני ביצ'וצ'יק)

תרגיל ה'

מספר המשתתפים: 2.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: לפי הוראות המדריך (על פי יכולת גופנית, גיל המשתתפים ועוד).

מהלך התרגיל: בני הזוג מושכים את זרועות התמנון אליהם. אפשר להציב קו ניצחון בין המשתתפים.

מטרת התרגיל: תחרות כוח, חיזוק שרירי הידיים.

(יבגני ביצ'וצ'יק)

תרגיל ו'

מספר המשתתפים: 1.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: לפי הוראות המדריך (על פי יכולת גופנית, גיל המשתתפים ועוד).

מהלך התרגיל: המתעמל עומד עם הפנים כלפי סולם שוודי (סולם צמוד לקיר, כמו שיש בבתי ספר. אפשר להשתמש גם בעמוד לתרגילי מתח) ואוחז בשתי ידיו בזרועות התמנון, כך שההתפצלות שלהם קשורה לסולם. המתעמל מותח את זרועות התמנון לצדדים ומחזיר כלפי המרכז, מול פניו. ניתן לבצע את התרגיל בגבהים שונים של זרועות הידיים.

מטרת התרגיל: חיזוק שרירי החזה.

(יבגני ביצ'וצ'יק)

תרגיל ז'

מספר המשתתפים: 1.

מספר פעמים לביצוע התרגיל: לפי הוראות המדריך (על פי יכולת גופנית, גיל המשתתפים ועוד).

מהלך התרגיל: המתעמל עומד עם הפנים כלפי סולם שוודי (סולם צמוד לקיר, כמו שיש בבתי ספר. אפשר להשתמש גם בעמוד לתרגילי מתח) ואוחז בשתי ידיו בזרועות התמנון, כך שההתפצלות שלהם קשורה לסולם. המתעמל מותח את זרועות התמנון למעלה ולמטה, מול פניו. ניתן לבצע את התרגיל בגבהים שונים של זרועות הידיים.

מטרת התרגיל: חיזוק חגורת הכתפיים.

לתשלום והזמנה באמצעות כרטיס אשראי:

תמנון 4 זרועות - 99 שקלים

תמנון 6 זרועות - 129 שקלים

לבירורים נוספים: 054-56021019, 052-3885722.

ליחצו להורדת חוברת רעיונות להפעלה עם התמנון

עוד אביזרי ספורט להפעלת ילדים:

צמות מתיחה אישיות

נחש לפעילות ספורט

  • הפעלות

  • משחק זיכרון תלת מימדי

  • יעל צמח-גרינשפון30.09.19

  • לא לכל הילדים נוח לשחק במשחק הזיכרון הקלאסי על השטיח עם קלפי קרטון. מצאנו פתרון לחידוד הזיכרון בצורה קצת אחרת – משחק קבוצתי תלת מימדי שניתן להכין בנושאים שונים לגילאים שונים וללימוד מגוון נושאים
  • הפעלות חינוכיות

  • כוכב השבוע – מדריך פרקטי

  • מערכת "את זה"30.09.19

  • הילד שלכם יהיה כוכב השבוע ואתם מחפשים רעיונות מקוריים כדי שיכירו אותו היטב? יש לנו רעיונות ליצירה והפעלה וגם פורמטים מוכנים להדפסה שיקלו עליכם את המלאכה! על מנת לנצל את ההזדמנות הזו בצורה מיטבית, פירטנו את היתרונות הרבים של המנהג הזה עבור הילד הכוכב, משפחתו ועבור ילדי הגן בכלל. איך כוכב נולד
  • כל הגילאים

  • לוטו סוכות ושמחת תורה

  • מערכת "את זה"13.10.19

  • הדפיסו לילדי הגיל הרך, וגם לאלו שכבר לומדים לקרוא, לוטו סמלים לסוכות ושמחת תורה. הקטנים יתאימו את הסמלים , לגדולים יותר – אתגר קריאה – מתאימים לתמונה את המילה המתאימה! מדפיסים ומשחקים לוטו סוכות

תגובות הקוראים


ללא תגובות

בניית אתרים - בניית אתרים