מה בפורטל?

מה במשבצת – ל"ג בעומר

לכבוד ל"ג בעומר הכנו משחק "מה במשבצת" ללימוד סמלי החג: מדורה, בולי עץ, אריה וחץ וקשת מופיעים בגדלים שונים וחוברים למשחק התאמות סמלי ל"ג בעומר. לגנים ולכיתות בית הספר היסודי הכנו גם גרסת בינגו

יפעת רוט 05.05.19

 מדורה, בולי עץ, אריה וחץ וקשת הם רק חלק מהמסלי ל"ג בעומר.

להכרת ולימוד סמלי החג הכנו משחק "מה במשבצת" –

בשורה העליונה ובטור הימני מופיעים סמלי החג בגודל גודל או קטן.

עכשיו על הילדים למצוא האם יש – אריה גדול עם מדורה קטנה, בולי עצים גדולים עם בולי עצים קטנים, חץ וקשת גדולים עם אריה קטן וכו'.

לגננות, מורים והורים פעילים – הכנו גם גרסת בינגו.

מה במשבצת – ל"ג בעומר

של יפעת רוט

צריכים את זה

מה במשבצת ל"ג בעומרקובץ בסיסי –

לוח משחק (עבור משחק הלוח בלבד)

כרטיסי סמלי ל"ג בעומר (ליצירת כרטיסי התאמה למשחק לוח או להקראה במשחק בינגו)

20 לוחות בינגו (למשחק הבינגו בלבד)

בריסטול (לגרסת המשחק בלבד)

דבק פלסטי (לגרסת המשחק בלבד)

מספריים

יוצרים את זה

משחק לוח - מה במשבצת

  1. מדפיסים את לוח המשחק ומדביקים על בריסטול (דף אחד בגודל a4 )
  2. מדפיסים את כרטיסי הסמלים, מדביקים על בריסטול וגוזרים לפי הסימון (3 דפים בגודל a4 ) 

בינגו

  1. מדפיסים את הלוחות (20 דפים בגודל a4 ) ואת כרטיסי הסמלים ( 3 דפים בגודל a4 )
  2. גוזרים את כרטיסי הסמלים לפי הסימון, מקפלים ושמים בקופסא / שקית. שימו לב ישנם 8 סמלים שאין בהם צורך לבינגו – כל אחד מסמלי החג לבד – אריה גדול/אריה קטן, מדורה גדולה / מדורה קטנה וכו'. לצורך משחק הבינגו צריך רק את הכרטיסים בהם מופיעים שני סמלים.

משחקים את זה

מספר משתתפים: ממשתתף אחד ומעלה

מטרת המשחק: להתאים את הכרטיסים במשבצת המתאימה בלוח.

הכנה למשחק:

מניחים בשורה העליונה שלושה מסמלי החג ובטור הימני שלושה מסמלי החג (מדורה גדולה/ קטנה, בולי עצים גדולים/ קטנים, אריה גדול/ קטן וחץ וקשת גדולים/ קטנים )

מה במשבצת ל"ג בעומרהלוח יראה כך:

סמל

סמל

סמל

סמל

סמל

סמל

מהלך המשחק:

מניחים את כרטיסי ההתאמה בערימה. מרימים כרטיס ומניחים אותו על גבי הלוח במקום המתאים. לדוגמא: במשבצת שנמצאת בחיבור של מדורה גדולה ואריה קטן נשים את הכרטיס שבו מפיע ציור של מדורה גדולה ואריה קטן. אם הכרטיס אינו מתאים לאף משבצת – מניחים בצד.

ממלאים בהתאמה את כל הכרטיסים עד להשלמת הלוח.

לילדים הקטנים יותר – מומלץ להניח בכל פעם בערימה רק את הקלפים שיתאימו ללוח ולהניח בצד את אלו שלא.

שימו לב – על מנת ליצור אפשרות להתאמת קלף המכיל שני סמלים באותו גודל פעמיים , למשל – שני אריות קטנים או שתי מדורות גדולות – יש להדפיס את דף הסמלים הבודדים פעמיים ולהכין שני כרטיסים מכל סוג.

מומלץ במהלך המשחק לדבר עם הילדים על החג – למה אלו הם סמלי החג ואיך הם קשורים לסיפור החג, וגם על מה מופיע בכל כרטיס ולמה הנחנו אותו במיקומו.

בינגו ל"ג בעומר – גדלים מה במשבצת ל"ג בעומרמספר משתתפים: 1-20 מחלקים לכל ילד לוח משחק ואמצעי לסימון. ה"מנחה" שולף מן הקופסה פתק, מכריז בקול את הסמלים וגודלם שעלו בגורל ומראה את התמונה לכל המשתתפים. (חץ וקשת גדולים עם אריה קטן, מדורה גדולה עם מדורה קטנה וכו') כל משתתף מסמן על הלוח שלו את הסמלים לפי הכרטיסים שעלו בגורל ונמצאים על הלוח שלו. המנצח הוא המשתתף שסימן את כל הסמלים על הלוח שלו.

מגוונים את זה

הדפיסו לוח ריק והכינו לוחות נוספים , למשל בשורה העליונה סמלים ומימין מספרים. המנחה יקריא – 3 אריות, 5 מדורות וכו'.

לומדים את זה

ל"ג בעומר – סיפור החג, סמלי החג

מרוויחים את זה

מודעות לסדר, ארגון ומיון

שיפור החשיבה הלוגית

העלאת יצר הסקרנות

דחיית סיפוקים, איפוק וסבלנות

הבחנה בין פרטים

התמודדות עם תחרות

עוד לכבוד ל"ג בעומר 2013:

לומדים בטיחות בזהירות

דפי עבודה, ספרים ומשחקים להדפסה חינם:

דף העשרה סמלי ל"ג בעומר

דף צביעה מדורה

דף צביעה חץ וקשת

משחקים והפעלות

בינגו ל"ג בעומר צבעוני

חץ וקשת ומשחקי מדורות

משחקים והפעלות בעל פה סביב המדורה

הפעלה שכולה אינדיאנים

אוכל, תזונה ומתכונים

מאכלים לשדרוג ארוחת המדורה

יצירה וקישוט

קישוטים לל"ג בעומר

  • בלוגים

  • שילוב חשוב – הבית ובית הספר

  • יעל צמח-גרינשפון07.12.19

  • שאלתי את 3 ילדיי מה קיבלו ממערכת החינוך? האם בית הספר הוסיף לכם כישורי חיים? מנין החשיבה הלוגית, היצירתית, המדעית? אם תשאלו את יונתן (17) – הכל מתחיל מהגן! אם תשאלו את ערן (21) – מערכת החינוך מעניקה הזדמנויות רבות לפיתוח המיומנויות לחיים לצד לימוד המקצועות, ואם תשאלו אותי – אני בעד שילוב גם של הבית וגם של בית הספר, גם של ההורים וגם של המורים ובעיקר שילוב והידוק הקשר
  • כל הגילאים

  • טעויות מקדמות מיומנויות

  • יעל צמח-גרינשפון07.12.19

  • בעקבות פרסום תוצאות מבחני פיזה, ניתחה יהלי בת ה-12 איך לדעתה נרכשים כישורי החיים האמיתיים (הפעלת שיקול דעת, מתן פתרונות יצירתיים, ניהול זמן, התמצאות במרחב, התנהגות בחברה) ומי האחראים לכך. מה מקומם של ההורים בהכשרה לחיים? למה יהלי מאמינה ש"טעויות שלי, של ההורים, של מורים ושל אחרים מקדמות מיומנויות"? ואיך כל זה קשור לתהליך הכביסה בבית?

תגובות הקוראים


ללא תגובות

בניית אתרים - בניית אתרים