מה בפורטל?

פעילות להכרת החורף

ליצור הפעלה בניחוח גשם, לקרב את החורף ולהכניס לבית, לגן ולכיתה החמה את קולות החורף ומאפייניו, ליידד את הילדים עם קולות החורף שלעיתים יוצרים פחד - הכל בדרך חווייתית של שירה, משחק, יצירה, טעם וריח.  חוויה של חורף מחוץ לבית ובתוך הבית

מערכת "את זה" 15.11.14

הכרת השלולית לילדי הגן

נכיר לילדים את השלולית שנוצרה אחרי הגשם. נמתין לימים סוערים מבחינת  מזג האוויר שבעקבותיו נצא לסיור איתור שלוליות. נשוחח עם הילדים על החורף- גשם, רעמים, ברקים ולבוש בחורף. נשוחח על שלוליות, נשאל: מי ראה שלולית? הילדים יתארו ויספרו חוויות מהשלוליות.

כיצד עלינו להתכונן לקראת טיול בשלוליות?

הטיול בשלוליות מזמן שיעור טבע טבעי ללימוד נושאים בדרך חווייתית:

מה צף ומה שוקע - כדאי להכין מראש חפצים לבדיקה מה צף ומה שוקע בשלולית. אפשר לבדוק מה צף ומה שוקע גם בגיגית או באמבטיה.

עוד ללימוד מה צף ומה שוקע.

מיחזור - להכין סירות מחומרים ממוחזרים: פקק של בקבוק עם קיסם, נייר שיגזר במשולש וידמה מפרש, תחתית קנקל שיהיה סירה יותר גדולה מהפקק.

עוד ללימוד מיחזור.

אם אתם יוצאים לטיול בטבע הביאו אתכם פירות עצים שיכולים לדמות סירות.

העשרת שפה - כדאי לאתר מקום בו יהיו לפחות שתי שלוליות כדי שיהיה לנו מקור להשוואה. נתקרב לשלולית, הילדים יעמדו סביבה ונשאל אותם האם היא עמוקה או רדודה? עוד ללימוד השפה העברית

גדלים וצורות - נמדוד את עומק השלולית בעזרת מקלות. נטבול את המקל שהבאנו בשלולית. נראה עד איזה גובה הגיעו המים - נסמן בעזרת טוש את גובה המים. נמדוד את עומקן של 1-2 שלוליות נוספות. מי היא העמוקה ביותר? נבדוק האם לכל השלוליות צורה אחידה: האם כולן באותו גודל? צורה? עוד ללימוד צורות האם השלולית גדולה ורחבה או קטנה וצרה? כיצד נמדוד? בואו ניתן ידיים לחברים שלנו, ויחד נקיף את השלולית. נספור – כמה ילדים דרושים כדי ליצור מעגל מסביב לכל שלולית ונשווה.

טיול ביום גשם

נשאל את הילדים מהי העונה שלנו - נשוחח על נושא הגשם. נשאל את הילדים האם ירצו לצאת לטיול בגשם? וכיצד יש להתכונן לטיול? הילדים ילבשו מעילים צעיפים כפפות, יחזיקו בידם מטרייה. רצוי מאוד שינעלו מגפיים ואז יוכלו לשכשך רגליים. נצא לסיור.

חוש המישוש - נעמוד ליד קיר או חלון שעליו זולגות טיפות הגשם.

איברי גוף - נזמין את הילדים לחוש את הטיפות על כל אחד מאיברי הגוף שלהם – על כף היד,על האצבעות – על כל אחת בנפרד, על גב היד. ננסה לחוש את הטיפות על הפנים – על המצח, על הלחי, על האף.

נטעם על הלשון טיפת מים. איזה טעם יש לטיפה?האם היא מתוקה? מלוחה? האם הטיפה קרה? חמה? נתבונן בטיפות. הן גדולות או קטנות? יורדות בנחת או בעוז?

הפעלה בעקבות הספר "החברים של הגשם"

כל החושים משתתפים בחוויית החורף שמביא הספר "החברים של הגשם"

(כתיבה: רקפת עברי, איורים: יונת קציר).להמלצה על הספר "החברים של הגשם"

הספר "החברים של החורף" מזמן הזדמנות לשיח והפעלה בנושא החורף בבית. רקפת עברי שכתבה את הספר, ממליצה על דרכים להפעלה לפני קריאת הספר ובמהלכו:

לפני הקריאה - מומלץ לשוחח על החורף. לשאול את הילדים על החורף ועל עונות השנה בכלל, למשל: מה יש בחורף, במה שונה חורף מקיץ, מה זה סתיו, ומה זה אביב.

לשאול אם מישהו מפחד מהחורף? מרעמים וברקים? מה הם אוהבים בחורף?

מי טייל בשלוליות? מה הם זוכרים מהחורף הקודם? לשאול אם יש למישהו סיפור מעניין.

שירי ילדים בנושא החורף

השמיעו לילדים שירים של גשם, למדו את הילדים את שירי הגשם ריקדו יחד ואז התחילו את הסיפור.

מבחר שירי חורף:

היורה שמענא מילים: משהדפנא לחן: עמנואל עמירן היורה מילים: יחיאל הילפרין לחן: יואל אנגל פזמון ליקינטון מילים: לאהגולדברג לחן: רבקה גוילי שיר הגשם מילים: לאה גולדברג  לחן: יואל ולבה

רמזים מהכריכה

מתבוננים בכריכה, מקריאים את שם הספר ושואלים: מה רואים בכריכה? איזו אווירה בולטת בכריכה? האם אפשר להבין מהכריכה באיזו עונה עוסק הספר?

פעילות הבנת הנקרא לילדי הכיתות הנמוכות

כפולה 1 למה אמא מסדרת את הארון?

             מה רואים בתמונה?

             אילו עונות יש בתמונה?( קיץ וחורף)

כפולה 3   למה נבהלו עופרי ונטע? מה זה תאומות?

               האם מרגישים בתמונה שזה חורף? איך?

כפולה 5   מה השתנה בתמונה? (אבא התעורר, גם החתול מביט בחלון)

כפולה 6  להראות לילדים את הציור של "החברים של הגשם" ולהזמין אותם בסוף הסיפור לצייר חורף.

יצירה

ניתן ליצור מובייל של עננים, צמר גפן, מטריות וטיפות להוסיף לציורים צמר גפן או נייר מקומט שיודבקו וימחישו עננים.

המחזה

המחיזו קטע מהסיפור "החברים של הגשם".

אחרי הסיפור מומלץ להשמיע מוזיקה של חורף, אפשר להמחיז חלק מהסיפור, לרקוד מסביב לשלולית דמיונית ולצייר ציורים של גשם.

  • הפעלות

  • חפש את המטמון ביתי

  • מערכת "את זה"20.06.19

  • ורד ארויו מגישה את המדריך המלא להכנת "חפש את המטמון" ביתי, על פי ניסיונה עם שלושת ילדיה וחבריהם במהלך השנים. המדריך כולל רשימת רעיונות למקומות מסתור וכן רעיונות למשימות שאפשר לשלב בכל גיל, ויש גם פתקים מוכנים להדפסה, ואפילו פתקים עם תמונות רהיטים לגיל הרך. מתאים להפעלות של בית חם/בית מארח
  • הפעלות חינוכיות

  • הפעלות לילדים לחג שבועות

  • מערכת "את זה"23.05.19

  • יש שפע של נושאים להפעלות לילדים לכבוד חג השבועות – יצירות מקרטוני חלב ומוצריו, הפעלות להכרת סיפורי התורה, מעמד הר סיני ועשרת הדיברות, משחקים להדפסה ודפי העשרה להכרת ירקות ופירות ארצנו, קישוט סלסילות, זרי ראש וסידורי פרחים לכבוד חג הביכורים, מתכונים של מאכלים חלביים הנאכלים כמיטב המסורת בחג הלבן, ועוד. הכל לכבוד שבועות עם הילדים
  • גילאי 3-6

  • לעבור את כיתה א'

  • יעל צמח-גרינשפון30.08.19

  • "עברת את כיתה א'? תעבור גם את זה!", זה המשפט הקבוע של יעל צמח-גרינשפון לילדים ולמבוגרים, לכל מי שמתאר התרגשויות שמלוות בחששות לקראת שינוי גדול, כניסה למסגרת חדשה או כל אתגר. למה דווקא כיתה א'? ולמה כדאי לדעת את זה לקראת פתיחת שנת הלימודים? כל הפרטים וגם טיפים

תגובות הקוראים


ללא תגובות

בניית אתרים - בניית אתרים