מה בפורטל?

ממצוין לממציאן

הספר "ממצוין לממציאן" מעורר חשיבה מחוץ לקופסא כבר משלב הכותרת שלו! סוף סוף ספר שמעז לשבור את המוסכמות המקובעות של מתן ציונים על תשובות נכונות צפויות על פי תבניות קבועות ומעלה על נס את האפשרות למחשבות מקוריות בתנאי שהן מלוות בהסברים היגיוניים. בכך נעשה ניסיון לחשוף את הילד גם לחשיבה החווייתית, לצד החשיבה הקוגניטיבית.

יעל צמח-גרינשפון 08.01.19

תעודת זהות

תכונת היזמות שייכת לחלק קטן מאוד מכלל האוכלוסיה, ללא ספק מדובר על תכונה ייחודית מאוד. מי שיזם מטבעו יודע, שהיזמות קשורה קשר הדוק לתכונת היצירתיות – החשיבה מחוץ לקופסא, המצאת הרעיונות, היכולת לחבר בין שני עולמות שונים לחלוטין וליצור משהו חדש ומקורי שסוחף להפיץ אותו לשווקים ולשנות את עולם.

הבשורה הטובה היא שניתן לפתח נטייה ליצירתיות וליזמות אצל הילדים מגיל קטן, בתנאי ש"לא מקצצים להם את הכנפיים", שלא חוסמים אותם מהגיית רעיונות משלהם ופיתוחם בעצמם, בטענה שהם לא תואמים לתבניות המקובלות או לדרך החשיבה הידועה. זה מה שעושה הספר "ממצוין לממציאן".

 

סיפור פשוט ובגובה העיניים

אלון הוא ילד חכם שחושב קצת אחרת. בעוד שילדים בני גילו עונים על התרגיל הפשוט 1+1 תוצאה מיידית של 2, לאלון יש כמה פתרונות אפשריים לתרגיל זה: 11, 0, 10, 3 ועוד… ולכל תשובה שלו יש לו הסבר היגיוני. לא נגלה לכם את ההסברים, כי אין כמו החוויה של קריאת הסיפור עם ילד שנחשף לפי הסדר לסיטואציה ולתהליך המתואר בסיפור בליווי האיורים המקסימים של אודי ליכטשיין!

שתי בנות שמונה וילד בן  שבע ישבו מרותקים, אבל יצאו קצת מבולבלים ("אז לא צריך לענות נכון במבחן בחשבון"?) והשאלה בהחלט עוררה דיון. מה שעזר מאוד להגדרה איך באמת צריך להתייחס לתשובות כתוב בסיום הסיפור: "אני יודע שהתשובה שאת רוצה היא שתיים, אבל שבעתי ממבוגרים, שכל הזמן לילדים אומרים מה להשיב ואיך לחשוב, מה להסיק ואיך לכתוב…".

תכונת היצירתיות מקבלת מימד נוסף של שיקול דעת, מתינות, ביקורתיות. הכי קל להשיב מהר תשובה ברורה, הכי מאתגר ומקורי לחשוב, לשקול ולהמציא!

 

מסרים לקהלים רבים

הסיפור כתוב בצורה מחושבת מאוד, כך שהמסרים עוברים לקהלים שונים – הילדים, ההורים ואנשי החינוך.

עבור המבוגרים – הסיפור מתואר דרך המורה של אלון שמזמנת את הוריו לשיחה שבהתחלה נראית כנזיפה, אבל תוך כדי מתבררת כאחרת – המורה עוברת תהליך של הפנמה והבנה אמיתית שדווקא הילד שלא ענה במהירות וכצפוי, אלא חשב וחשב והסביר כל מצב, ראוי לקבל ציון לשבח!

עבור הילדים – הסיפור הדרגתי: בהתחלה אלון נראה להם שונה ואפילו מוזר (למראה המשקפיים אמרו הילדים ששמעו את הסיפור: "הוא חנון"), ואט אט התחברו לרעיונות שלו וצחקו מאוד. החיבור לאלון ולגישה שלו ניכר באופן בולט על הילדים שקראו מהר ורצו להגיע ל"פואנטה של הספר".

במיוחד אהבו הילדים את הסוף הטוב, כשהמורה נתנה לאלון ציון טוב והיה ברור שהיא העריכה את המקוריות והיצירתיות שלו! לי אין ספק שזה מעניק השראה ומצב רוח טוב לחשוב בצורה קצת אחרת על הדברים.

 

על המחבר

אליעזר מנור הוא יזם טכנולוגי, משקיע בחברות הזנק ומעורב במיזמים עסקיים.

מעבר לכתיבה הפנטסטית והמדויקת המתאימה לקהלי היעד השונים, לתכונות היצירתיות והיזמות שניחן בהן בעצמו, מוערכת אצלו תכונת הפרגון והוקרת התודה לכל הצוות שסייע לו בהפקת הספר: תמי תמרי-גפני, אודי ליכשטיין, עירית שטייניץ וסטודיו פרוגז, וכמובן –  אשתו, הילדים והנכדים בני המשפחה ודור העתיד!

בין שורות הסיפור וכל מה שמעבר בולטת אישיותו המיוחדת. כן ירבו יזמים כמותו בדורות הבאים.

 

הספר קיבל את תו האיכות של "את זה" להקניית ידע, מיומנויות חשיבה וערכים לחיים.

 

ניתן לרכוש את הספר בהנחה ישירות דרך אתר המחבר: www.eliezer-manor.com.

  • מוצרים מומלצים

  • סקר ספרי חורף

  • מערכת "את זה"10.11.20

  • כמה כיף להתכרבל בפוך ולקרוא ספרים, והחגיגה כפולה כשמדובר על ספרים העוסקים בכל מה שנעשה בחוץ בעונה הקרה. ריכזנו ספרי ילדים שעוסקים בחורף בהיבטים שונים לבקשת גננות רבות שמלמדות את נושא החורף מגיל קטן, ריכזנו ספרי ילדים העוסקים בכל מה משקשור בחורף: תופעות טבע של גשם, שלג, ברקים ורעמים, בגדי חורף, היערכות החיות לחורף, חיות שיוצאות בחורף ועוד.
  • ספרי ילדים

  • שבוע הטיול-כיף שלי עם המשפחה

  • יעל צמח-גרינשפון26.10.20

  • רוצים לטייל בארץ ישראל מהבית ולקבל חשק אמיתי לצאת לחופשה משפחתית? מתכננים להכיר לילדים כמה אתרים ידועים מדרום ועד צפון? הצטרפו למסע הפשוט והמקסים של משפחת לוי בירושלים, בכינרת ובים המלח, בחרמון ובתל אביב. הספר מעניק ידע על ישראל, מטמיע את ערך הישראליות והאהבה לארץ ופתוח פתח לזמן איכות של ההורים והילדים המתחיל בבית ומסתיים בחופשה מיוחדת. ספר שלישי בסדרת שבוע הכיף עם הילדים
  • כל הגילאים

  • מיומנויות דיגיטליות לחיים האמיתיים!

  • יעל צמח-גרינשפון26.11.20

  •   איך מלמדים את הילדים להשתמש ביישומים ישל החיים האמיתיים? ללמוד ולעבוד באופן שיתופי, לדעת לנהל את הזמן באמצעות יומן, לארגן את הידע (קבצים, תמונות, סרטונים)? חושפים אותם ליישומים של גוגל ומיקרוסופט משלב מוקדם ומרגילים אותם להתנהל בדיוק כמו שאנחנו המבוגרים מתנהלים – כל הפרטים

תגובות הקוראים


ללא תגובות

בניית אתרים - בניית אתרים